Fyzická zdatnost

Pravidelné cvičení a zdravá výživa jsou dva základní kamenty zdravého životního stylu. Být fyzicky zdatný může také zabránit mnoha zhoršením zdravotního stavu z důvodu nesprávného životního stylu nebo zpomalit proces stárnutí.

Jakýkoli fitness program by měl brát v úvahu celkové zdraví, sílu a věk jedince a měl by být zaváděn postupně, abychom umožnili tělu, mysli i emocím se mu přizpůsobit.

Porozumění své ájurvédské konstituci vám může pomoci vypracovat takový cvičební program, který nejlépe obohatí váš životní styl směřující k dokonalému zdraví.

Pro dominantní váta konstituci – Začněte svůj cvičební program lehkým protahováním nebo jógou, a je-li to nezbytné, pak zařaďte náročnější cviky. Dbejte na dodržování pitného režimu pře, během i po cvičení. Udržujte své tělo v teple a každý den si dopřejte automasáž. Používejte olej, aby byla vaše pokožka vlhká a nevysušovala se.   Vata Pitta Kapha.jpg

Pro dominantní pitta konstituci – Cvičte pouze v chladnějších částech dne, vyvarujte se slunci a horkému počasí. Udržujte své tělo chladné a denně si dopřejte lehkou automasáž, používejte olej, aby byla vaše pokožka vlhká a nevysušovala se. 

Pro dominantní kapha konstituci – Cvičte ráno důrazně a kratší dobu, abyste aktivovali své tělo a metabolismus. Udržujte své tělo v teple a dopřejte si každý den automasáž, abyste povzbudili svůj systém. Používejte olej, aby byla vaše pokožka vlhká a nevysušovala se.

Mé dobré zdraví je mým vnějším bohatstvím.
Mé dušeplné srdce je mým vnitřním bohatstvím.
- Sri Chinmoy